Evanghelia
este puterea lui Dumnezeu pentru mântuirea fiecăruia care crede.
Apostolul
Pavel era mândru de această Evanghelie, parcă, în contrast cu uni
lideri religioși de azi, ce au rețineri în a o prezenta
transparent. De ce oare?
De
ce era mândru? Pentru că ea este puterea lui Dumnezeu; ea nu dă greș
niciodată, nu vine de la om, ci de la Dumnezeu.
''Știm
însă că tot ce spune Legea, spune celor ce sunt sub Lege, pentru
ca orice gură să fie astupată și toată lumea să fie găsită
vinovată înaintea lui Dumnezeu. Căci nimeni nu va fi socotit drept
înaintea Lui prin faptele legii, deoarece prin Lege vine cunoștința
deplină a păcatului. (romani 3:19,20)’’.
Vestea
bună despre calea aleasă de Dumnezeu de a mântui lumea prin Isus
Christos; aceasta este tema descrisă de apostolul Pavel în
scrisoarea din care face parte textul citat, epistola către romani.
Metoda
lui Dumnezeu este ‘’Justificarea prin Credință’’. Dar ce
înseamnă acest lucru?
Aceasta
este învățătura care ne spune că Dumnezeu a realizat o cale prin
care bărbați și femei pot fi salvați și împăcați cu El.
Aceasta este în întregime lucrarea Lui.
Pe
baza a ce a făcut în și prin Domnul Isus , iartă fără plată și
eliberează de toate păcatele pe toți cei ce cred Evanghelia.
Dar
lucrurile nu se opresc la atât: în același timp acești oameni
sunt îmbrăcați cu dreptatea Lui Isus Christos și sunt declarați
drepți în fața lui Dumnezeu.
Perfecțiunea
lui Isus este pusă în contul nostru, la fel cum starea noastră de
păcat și vinovăție a fost pusă asupra Lui când era pe cruce.
Am
fost creați – constituiți oameni drepți înaintea Lui. (romani
5:19)
Există
învățături prezentate de unele ramuri ale bisericii creștine,
învățături ce nu pot fi găsite în Biblie. Unele sunt preluate
din tradiții, altele din revelații ulerioare, dar poziția noastră
trebuie să fie aceea de a testa orice învățătură prin Cuvânt –
Biblia.
Mesajul
despre justificare poate fi găsit de la începutul până la
sfârșitul Scripturilor.
Noul
Testament este ascuns în Vechiul, și Vechiul Testament este
deschis și explicat în Noul.
Domnul
Isus prezintă aceeași învățătură: ‘’ Fiul omului a venit
să caute și să mântuiască ce era pierdut. (Luca 19:10)
De
ce am nevoie de Evanghelie?
‘’Pentru
că mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer împotriva oricărei
necinstiri a lui Dumnezeu și împotriva oricărei nelegiuiri
oamenilor..’’
Desigur, prin mânia lui Dumnezeu nu înțelegem o emoție capricioasă și necontrolată, o lipsă de autocontrol, ci este totala aversiune a lui Dumnezeu față de păcat și față de rău.
Prima
nevoie a omului este să-L cunoască pe Dumnezeu, să-L descopere pe
El, un Dumnezeu plin de har, plin nu aproape plin, cum spune Luther.
Lipsa
de evlavie stă înaintea nedreptății, pentru că nedreptatea este
o consecință directă a lipsei de evlavie. Lumea tratează
simptomele și uită de boală; ea se ocupă de anumite manifestări
specifice în loc să de ocupe de boală.
Odată
un învățător al Legii s-a dus la Domnul și l-a întrebat care
este ce mai mare poruncă: ‘’Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău
.. iar a doua asemeni ei: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine
însuți.’’
Dar
nici un om vreodată nu va putea să-și iubească aproapele ca pe
sine însuși, până nu-l iubește mai întâi pe Dumnezeu.
Omul
păcătos nu are nevoie de un prieten, ci el are nevoie de un
Mântuitor, de acel mântuitor care a venit să caute și să
mântuiască ce era pierdut.
Această
învățătură nu este iubită de omul modern, lui nu-i place
noțiunea de dreptate și sfințenie, și nici disciplina.
Oameni
ce păreau a fi favoriții lui Dumnezeu, atunci când au păcătuit,
Dumnezeu i-a
pedepsit. Lui Moise nu i s-a permis să intre în țara
promisă.
Când
oamenii refuză să asculte de Dumnezeu și resping legile Lui,
crezând
ca
pot trăi fără EL, mai întâi Dumnezeu le face un apel; își
trimite mesagerii la ei ca să-i oprească, dar dacă ei continuă
în căile lor rele, vine o vreme când Dumnezeu le dă drumul, îi
lasă în voia lor.
‘’Nu
vezi tu că bunătatea lui Dumnezeu te îndeamnă la pocăință?’’
Oricât
de moral, idealist sau filantropic poate deveni un om nu contează,
dacă nu s-a pocăit printr-o întoarcere la Dumnezeu și printr-o
recunoaștere a răzvrătirii și păcatului său, totul îi este
nefolositor.
Oricât
ar avansa, oricâte nedreptăți și greșeli ar îndrepta, în
fața lui Dumnezeu toate sunt fără valoare, dacă ele nu l-au adus
pe om la recunoașterea nebuniei lui de a se depărta de Dumnezeu.
În
al doilea capitol al epistolei către romani, apostolul Pavel se
adresează unei categorii de oameni ce se considerau mântuiți
pentru ca aparțineau unui grup select, făceau parte din poporul
căruia Dumnezeu îi încredințase legea Sa, aveau chiar și un semn
extern – circumcizia – credeau că un semn exterior îi face
copii ai lui Dumnezeu, argument demolat de Pavel: ‘’Iudeu este
acela care este iudeu înăuntru, și tăiere împrejur este aceea a
inimi, în duh, nu în slovă.
Ai
Legea? Dacă o poți ține vei fi mântuit, le spune Pavel.
Mulți
se înșală crezând că atâta timp cât nu au comis fapta sunt
nevinovați, dar Domnul Isus învață că și pofta și dorința
păcătoasă este la fel de condamnabilă ca și fapta.
În
momentul în care înțelegi cu adevărat ce spune Legea, rămâi
fără cuvinte: ‘’orice gură va fi astupată.’’
Nu
ești creștin dacă nu ai fost redus la tăcere.
Evanghelia
este directă!
Omului
trebuie să i se închidă gura; tot timpul el îl critică pe
Dumnezeu și stabileste ce ar trebui să facă și ce nu.
Fariseul
cu dreptatea proprie și omul modern cu o moralitate deosebită, care
nu au nevoie de ispășire, își afirmă realizările.
Dar,
în fața lui Dumnezeu întreaga lume e vinovată.
De
la început Dumnezeu știa că Legea nu va putea fi ținută perfect
de nimeni, și nici nu a intenționat vreodată ca aceasta să fie
instrumentul prin care sa fim mântuiți, ci prin lege primim
‘’cunoștința deplină a păcatului’’.
Funcția
Legii e să definească păcatul, să arate natura lui, și să ne
lase fără scuză, dependenți total de cruce, de adevăratul
mântuitor: Isus Christos.
Obiectivul
Legii e să-i arate omului că nu se poate mântui singur prin
efortul personal.
Odată
ce omul înțelege Legea și înțelesul ei spiritual știe ca nu o
poate ține. Este neputincios.
Legea
cere perfecțiune!
Înțelegem
acum de ce se bucură și se laudă Pavel cu această Evanghelie,
care proclamă că, ‘’cel drept va trăi prin credință’’,
pentru că nimeni nu va fi justificat înaintea Lui prin faptele
Legii, deoarece prin Lege vine cunoștința deplină a păcatului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu