În Eden, după
episodul înșelării Evei, și păcatul lui Adam, Dumnezeu coboară
și îl caută pe om.
În prezent, ni se
spune că Dumnezeu se ascunde în spatele perdelelor, a pereților
sau sub anumite haine, iar pentru a-I vorbi, ai nevoie de ajutor, de
intermedieri și intermediari; nu pare a fi același Dumnezeu
totuși...
După creație,
Adam a fost așezat în Eden, loc unde Dumnezeu își vizita
prietenul și stătea de vorbă cu el.
Păzitorul grădinii
era omul, Adam, primul Adam.
Se povestește că într-o zi Dumnezeu își pierde prietenul pentru că acesta oarecum nu reușește să păzească ce i s-a încredințat, acest lucru fiind primul dintr-o serie de evenimente care au dus la ruperea relației celor doi, Dumnezeu și omul; mai mult, omul a ajuns pe o poziție ce-i oferea statutul de inamic al lui Dumnezeu.
Dar Dumnezeu nu era
deloc surprins de acest lucru; El știa dinainte totul și avea
chiar un plan prin care această prietenie să fie restaurată.
În acel plan, scria
că omul va fi smuls din locul în care se va găsi, și apoi așezat
într-o altă ’’grădină’’ unde se v-a odihni de toate
faptele lui, de toate încercările și luptele de a deveni mai bun,
suficient de bun pentru a câștiga în vre-un fel aprecierea și
favoarea lui Dumnezeu.
Porțile acestei grădini au fost așezate înainte de întemeierea
lumii și sunt păzite de însuși Dumnezeu, pentru că a promis că
nimic nu îi va smulge din mâna Sa pe copiii lui.
Dacă în prima
grădină, Eden, păzirea grădinii era responsabilitatea lui Adam, și
relația omului cu Dumnezeu, Tatăl lui, depindeau de acțiunile
omului, în cea de-a doua grădină, relația omului cu Dumnezeu are
la temelia ceea ce a făcut al doilea Adam – Isus, prin renunțarea
la Sine, pentru om - răscumpărarea prin cruce.
Mai mult decât
prieteni, am fost înfiați de acest Tată, lucru contestat încă de
natura umană, dar siguranța și certitudinea acestei înfieri nu
a mai fost lăsată în mâinile slabe și tremurând ale omului,
nici la îndemâna legilor omenești efemere, ci stă având o bază
de neclintit - jertfa perfectă a lui Iisus Hristos, adusă odată
pentru totdeauna, și prin care cei înfiați am fost făcuți
perfecți odată pentru totdeauna.
Dumnezeu ne-a înfiat
o dată, dar pentru totdeauna.
De acum să umblăm,
dar ca fii ai luminii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu